Proste Szybkie i Smaczne!


Proste Szybkie i Smaczn czyli makaron z sosem pomidorowym i groszkiem!



Kolejny prosty obiad. Prosty i szybki bo zajmuje max 20 minut:) Do tego tani w wykonaniu więc czego chcieć więcej?
Macie czasami tak, że przy dziecku i codzienności obowiązków, bądz zwyczajnie mając kiepski dzień, nie macie pomysłu co zrobić na obiad tak aby poszło to zwinnie i było smacznie?
Pewnie każdy z was ma takie dni. Ja niemalże codziennie. Lubię gotować, improwizować i wymyślać. Każda potrawa to mój indywidualny smak, przyprawy które uwielbiam i nie wyobrażam sobie potrawy mdłej pozbawionej pieprzu i soli. W kuchni zawsze mam pełno najróżniejszych przypraw a jedzenie doprawiam tak iż niektórzy nie potrafią uwierzyć, że dany składnik można i serio nadaję się do danego posiłku:)
Fajnie jest zrobić coś pysznego i rozpoznawalnego tylko dla siebie samego:) Jeszcze lepiej kiedy smakuje to innym, bo przecież nie od dzisiaj wiemy, że gotujemy przede wszystkim dla kogoś a nie tyle dla samego siebie.

I tak też siedząc wieczorem, jakoś tak głodna się zrobiłam. A jak wiemy jak w ciąży kobiecie jeść się zachce to nie ma mocnych :)  Bang! Makaron przecież jest w kuchni, jakiś ketchup i koncetrat też powinny być w lodówce. Olej, pieprz i pare innych przypraw jak zawsze stoją na blacie kuchennym i czekają z utęsknieniem aż ktoś po nie sięgnie.
 Pilot na bok więc odłożony i pędzimy do kuchni bo trzeba się uwinąć przed wieczornym seansem:) Makaron ugotowany, więc rozpisywać się jak go gotuję nie będę bo chyba nie muszę:) Ja zawsze robię go na al dente:) Dla mnie jest to wykonanie najlepsze ze wszystkich bo lubię wiedzieć co jem i czuć, że przeżuwam makaron a nie kluski:) Najlepszy sposób? Zawsze nalewaj wody tyle aby tylko lekko zakrywam makaron w garze!

No dobra. Makaron już jest, to co dalej? Ano wlewamy do gara odrobine oleju, czekamy aż troszkę się nagrzeje ( zawsze na małym ogniu, nie dawajcie na większy z myślą przewodnią, ze większy ogień to szybciej się zrobi, to bardzo mylne pojęcie) i wrzucamy makaron! Dodajemy ketchup bądz jakikolwiek sos pomidorowy, ja zawsze dodaje passatę lecz ze względu na porę dni i to, ze zwyczajnie nie posiadałam jej na stanie w swoim domu, zastąpiłam ją ketchupem właśnie i odrobiną koncentratu pomidorowego, do tego wrzuciłam puszkę groszku i mieszając wszystko razem:) Pózniej już wedle uznania. To od was kochanie zależy jaki smak najbardziej wam odpowiada. Ja uwielbiam wyraziste smaki, lubię eksperymentować z nimi i nie boję się tego lecz jeśli wy obawiacie się, że przedobrzycie trzymajcie się pieprzu i soli:)
Ja dodałam, pieprz czosnkowy i młotkowany z przypraw kamisa, dodały wyrazistości i pikanterii:) Do tego przyprawy do fasolki, tak wiem dziwne połączenie ale wierzcie mi,że takie są najlepsze. Wsio! Nie dodawałam soli ani nic podobnego. Przyprawiałam wedle własnego uznania i upodobania lecz każdy z was może to zrobić na swój własny sposób:)








Chyba było smaczne bo ewidentnie Alex nie mógł się najeść, a to widok bez dwóch zdań najcudowniejszy dla matczynego oka:)
Wierzcie mi, że to co smaczne nie musi być trudne ani drogie, wystarczą chęci i odrobina fantazji:)


Komentarze

Popularne posty